Starppriekšmetu kopprojekts “Ūdens”
Projektu veica 10.A klases skolēni.
Sadarbība starp ķīmijas, bioloģijas, datorikas un latviešu valodas priekšmetiem.
Mērķis: Pilnveidot pētnieciskās un eksperimentālās darba prasmes. Veicināt atbildīgu rīcību vides apsaimniekošanā, saglabāšanā un sabiedrības ilgtspējīgā attīstībā.
Uzdevumi:
- Veica LD Lauku pētījums – Ķā vides piesārņojums ietekmē organismus ekosistēmās? (I. Jansone – bioloģija)
- Veica pētniecisko laboratorijas darbu – ūdens cietības kvantitatīvā noteikšana uzturā patērētajos ūdeņos. (B. Brūvere – ķīmija)
- Raksta referātu – projekts “Ūdens”. Tēmas: 1. Ūdens molekulas īpatnības un fizikālās īpašības. 2. Ūdenī sastopamie joni un to ietekme uz apkārtējo vidi. 3. Ūdens apgāde senatnē un šodien. 4. Ūdens cietība, tās nozīme ikdienā. Ūdens mīkstināšana. 5. Ūdens % sastāvs augos un dzīvās būtnēs.
- Referāta darba struktūra un zinātniskums. (ķīmija)
- Tehniskais noformējums. (datorika)
- Pareizrakstība. (latviešu valoda)
- Referāta aizstāvēšana. (latviešu valoda)
Refleksija - Skolēni pilnveidoja pētnieciskās un eksperimentālās darba prasmes.
- Skolēni diskutēja par atbildīgu rīcību vides apsaimniekošanā un saglabāšanā.
- Apguva referāta darba struktūru.
- Iemācījās referāta tehnisko noformējumu (attēlus, diagrammas, grafikus un tabulas) atbilstoši prasībām.
- Aizstāvot referātu, apguva prasmi uzstāties, pareizu latviešu valodas lietošanu.
Referātu aizstāvēšana netika veikta 100%, jo to traucēja realizēt karantīnas un pandēmijas laiks.
Te viens no referātiem par ūdeni:
Loading…