Erasmus +

Skolotāja Elīna Kostomarova stāsta par iegūto pieredzi Erasmus+ programmas ietvaros

Pateicoties Erasmus + programmai novembra beigās devos uz kursiem: “Video Games in Education: Innovative Gamification and Game-Based Learning Techniques”, kas notika La Laguna, Tenerifē, no 20. līdz 25. novembrim. Šie kursi bija veltīti spēļu izmantošanai izglītībā, un tie piedāvāja dažādas stratēģijas un rīkus, lai uzlabotu mācīšanās procesu.

Kursos apskatījām dažādas tēmas:

  1. Spēļu elementi izglītībā: Spēļošana ietver spēļu elementu integrēšanu “parastajās” mācību aktivitātēs, piemēram, punktu sistēmas, lai palielinātu iesaisti un motivāciju.
  2. Spēļu bāzēta mācīšanās: Šeit mācību aktivitātes tiek izstrādātas tā, lai spēļu īpašības un spēļu principi būtu pašās mācību aktivitātēs.
  3. Ieguvumi un izaicinājumi: Kursā apskatījām gan spēļu izmantošanas priekšrocības, gan izaicinājumus izglītībā. Lai gan spēles var palielināt iesaisti un motivāciju, tās ne vienmēr noved pie labākiem mācību rezultātiem.

 Spēles var būt lielisks veids, kā padarīt mācību procesu interesantāku un efektīvāku. Šeit ir dažas idejas spēļēm, kas var palīdzēt gan bērniem, gan pieaugušajiem (spēles viegli var atrast interneta meklētājā ierakstot vēlamo)  :

  1. Pareizrakstības spēles: Šīs spēles palīdz uzlabot rakstīšanas prasmes un pareizrakstību.
  2. Tetris: Tetris attīsta problēmu risināšanas prasmes un vizuālo uztveri.
  3. Video spēles : Šīs spēles piedāvā dažādus uzdevumus, kas attīsta loģisko domāšanu un atmiņu.
  4. Matemātikas spēles: Dažādas matemātikas spēles var palīdzēt uzlabot skaitļu apstrādes prasmes un loģisko domāšanu.
  5. Puzles: Puzles attīsta problēmu risināšanas prasmes un koncentrēšanos.

Spēles ir tikai viens no rīkiem, un to efektivitāte ir atkarīga no tā, kā tās tiek izmantotas mācību procesā

Jā, spēļu lietošanai mācību procesā ir gan priekšrocības, gan riski. Šeit ir daži no tiem:

  1. Priekšrocības:
    • Motivācija un iesaiste: Spēles var palielināt studentu motivāciju un iesaisti. Interesantas un aizraujošas spēles var veicināt aktīvu mācīšanos.
    • Prasmju attīstība: Dažas spēles attīsta konkrētas prasmes, piemēram, problēmu risināšanu, sadarbību vai loģisko domāšanu.
    • Atmiņas uzlabošana: Dažas spēles piedāvā uzdevumus, kas veicina atmiņas attīstību.
  2. Riski:
    • Atkarība: Ja spēles tiek izmantotas pārāk daudz vai bez uzraudzības, var rasties atkarība. Ir svarīgi ievērot ieteikumus par spēļu laiku un biežumu.
    • Nepareiza saturu izvēle: Ja spēles saturs nav piemērots vai neatbilst mācību mērķiem, tas var negatīvi ietekmēt skolēnu attīstību.
    • Sociālie riski: Dažas spēles var veicināt nevēlamu sociālo mijiedarbību vai pat vardarbību.

Lai izmantotu spēles efektīvi, skolotājiem ir jāizvēlas piemērotas spēles, jāievēro ieteikumi un jānodrošina, ka tās atbilst mācību mērķiem un skolēnu vajadzībām.

Iepazīties ar dažādām spēlēm var šeit (kursu pasniedzējas ieteiktās):

Video Games in Education: Innovative Gamification and Game-Based Learning Techniques (padlet.com)

Mani ieguvumi apmeklējot kursus:

  1. Atsvaidzināju jau esošās zināšanas par spēļu nozīmi izglītībā, īpaši sākumskolā.  Spēlēšanās bērniem ir dabīgs process! Tas rada prieku!
  2. Iepazinos ar jaunām metodēm/ spēļu vietnēm.
  3. Pieredzes apmaiņa par to kā izmanto spēļu elementus citās valstīs izglītībā.
  4. Secināju, ka ‘’mūsdienu’’ skolēnam ir ļoti būtiski mācīties sev pazīstamā vidē( virtuālajā), protams, saprāta robežās.

Saku lielu paldies par šo iespēju lauzt savus stereotipus par videospēlēm. Tās var būt arī noderīgas!